Torbjörns Team FAQ
Transport & bud
Hur sker transporten mellan labb och klinik?
Kan ni erbjuda expressleverans?
Är posten spårbar?
Skanning av patienter
Vad skall jag tänka på vid skanning av en blivande bettskena?
Om du skannar i färg så kontrollera ändå alltid din skanning i enfärgat läge för att se om skanningen blivit komplett och utan så kallad dubbelskanning.
Hur undviker jag dubbelskanning i frontområdet?
Måste jag alltid skanna båda käckar?
Är det bra att skanna index för bettskena med lite höjd?
Produkter & garanti
Är Torbjörns Team ett allround lab?
Kan ortodonti apparater göras utan vanliga avtryck?
Hur lång leveranstid kan jag räkna med?
Jag har en svårbehandlad patient och behöver ett råd. Kan jag höra av mig?
Gäller samma garanti för samtliga produkter?
Nej. Vi tillämpar tre olika garanti nivåer. Ett års garanti gäller för de flesta av våra produkter. Den gäller för Bettskenor, Antiapneskenor och liknande som är tänkta att fungera under många år.
6 månaders garanti gäller för essix skenor och liknande som kan förväntas ha en kortare livslängd på grund av det material den framställts av.
Passformsgaranti gäller för de produkter vars livslängd beror på hanteringen på kliniken. Ett exempel är bondad retainer. Vi garanterar att en levererade retainer tråden har en placering och en utformning som stämmer både med modellen och på patientens bett. Garantin täcker inte omgörning av en bondad retainer som lossnat.
Vilka garantier gäller för Clea Aligner +?
Ekonomi
Jag har frågor kring min faktura. Vem kontaktar jag?
Kontakta i första hand Maria på ekonomi, maria.tjernell@torbjornsteam.se glöm inte att ange vilket fakturanummer eller patient det handlar om.